AUTO-PUT IZ UGLA SANDŽAKA: Evo kako do mora i Beograda – Tasa puta ka Evropi i Crnoj Gori

--- Preuzmite android aplikaciju Sandzaklive portala ---

Izgradnja auto-puta koji će povezati Požegu sa crnogorskom granicom kod Boljara ulazi u ključnu fazu, ali za građane Sandžaka – posebno Novog Pazara, Tutina i Sjenice – ovaj infrastrukturni projekat ima poseban značaj: prvi put će Sandžak biti direktno povezan sa evropskom mrežom autoputeva.

Prema planovima Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, deonica od Požege do Boljara – odnosno do Duge Poljane na Pešteri, a zatim i nastavak prema granici – biće završena u naredne tri godine. Na taj način Srbija će kompletirati svoj deo budućeg Koridora 11 (Beograd–Južni Jadran), ukupne dužine 269 kilometara, koji povezuje Beograd s Jadranskim morem, a time i Sandžak sa Evropom.

  • Sandžak konačno na mapi evropskih puteva

Najznačajniji deo trase za Sandžaklije jeste sektor koji prolazi kroz Peštersku visoravan – od Duge Poljane do Karajukića Bunara. Ova ruta omogućava brži pristup Novom Pazaru i Tutinu, ne samo prema Beogradu, već i prema Podgorici i Jadranskom moru. Ujedno, otvara se direktna veza sa evropskim koridorima i lukama, što će biti snažan zamajac za lokalnu privredu.

Na najzahtevnijem delu trase, od Požege do Duge Poljane, biće izgrađeno čak 72 mosta (ukupno 35 km) i 10 tunela (skoro 17 km). Trasa se većim delom proteže izvan naseljenih mesta, a dotiče Arilje i Ivanjicu, da bi se zatim probila kroz planinske prevoje ka Pešteri.
Ključne raskrsnice za Sandžak

Za stanovnike Novog Pazara, Tutina i Sjenice posebno su važne sledeće denivelisane raskrsnice (petlje):

  • Duga Poljana (km 220+800) – povezuje auto-put sa državnim putem ka Sjenici, Tutinu i Novom Pazaru;

  • Karajukića Bunari (km 240+000) – omogućava pristup Sjenici, ali i dalje prema Tutinu i Pešteri.

Ove petlje praktično čine Sandžak vidljivim i dostupnim na karti Srbije i regiona. To je posebno važno za privrednike, turiste, dijasporu, ali i za hitne službe i svakodnevne putnike.

  • Putovanje do Beograda za manje od tri sata

Kada sve deonice budu završene, od Novog Pazara do Beograda stiže se za manje od 3 sata, dok će od Tutina do prestonice put trajati oko 3,5 sata. Istovremeno, građani Sandžaka će od crnogorske granice kod Boljara putovati za manje od sat vremena.

Do mora za manje od 2 sata

Najuzbudljivija vest stiže s juga. Na crnogorskoj strani, auto-put Bar–Boljare projektovan je tako da spoji sever i jug zemlje modernim putem kroz planine. Kada ceo auto-put bude završen, putovanje od Boljara do Bara trajaće samo oko 2 sata, umesto dosadašnjih 4 do 5 sati starim, opasnim magistralama.

Ukupna dužina trase Bar–Boljare iznosi oko 169 kilometara, a projektovana brzina je 100 km/h. Prva deonica od Smokovca do Mateševa (41 km) već je završena i smanjila je putovanje od Podgorice do Kolašina sa 90 minuta na samo 25 minuta. Dalje deonice – do Andrijevice, Boljara i na jugu do Bara – biće građene u fazama do 2030–2032. godine.

Put od Novog Pazara do Bara, kada sve bude završeno, moći će da se pređe za otprilike 3 i po sata – što je dvostruko brže nego danas!

Sandžak postaje saobraćajno čvorište

U sve većoj geopolitičkoj i ekonomskoj igri infrastrukture, Sandžak više nije slepo crevo. Uz pomoć ovog auto-puta, region će dobiti:

  • Direktnu vezu sa Beogradom (3 sata)

  • Brzi izlazak na crnogorsko primorje i luku Bar (manje od 2 sata)

  • Povezanost sa evropskim koridorima i tržištem

  • Pristup turistima i investitorima kroz modernu saobraćajnicu

Putni pravac Beograd–Južni Jadran se vodi kao deo Trans-evropske magistrale (TEM), koja povezuje Srednju Evropu s Jadranom i Mediteranom. Ovaj koridor odvodi saobraćaj sa dotrajalih regionalnih puteva i stavlja Sandžak na mapu modernog saobraćaja.

Otvaranjem auto-puta kroz Sandžak, ova regija postaje važna tranzitna zona između Centralne Evrope i Jadrana. To otvara vrata investitorima, omogućava brži izvoz robe, kao i sigurnije i komfornije putovanje stanovništva.

U tom kontekstu, značaj autoputa za Novi Pazar i okolinu nije samo u povezivanju sa Beogradom i Podgoricom – već u ulasku u novu fazu regionalnog razvoja. Lokalna infrastruktura moraće da prati taj tempo: nove pristupne saobraćajnice, turistički sadržaji, benzinske stanice, ali i carinske zone i logistički centri.

Za Sandžak, ovaj auto-put nije samo još jedna deonica na mapi – to je istorijska veza sa svetom. Novi Pazar, Tutin i Sjenica, konačno, više neće biti saobraćajno izolovani. Umesto višesatnih putovanja i vožnje kroz planinske serpentine, stanovnici će imati brz, moderan i bezbedan pristup prestonici i Jadranskom moru. A to, kako ističu mnogi, znači i priliku za novi početak.

Preuzmite android aplikaciju Sandzaklive portala Brža, modernija, preglednija...

Povezani članci

Subscribe
Obavijesti o
guest


2 Comments
Najviše glasova
Najnoviji Najstariji
Inline Feedbacks
View all comments
Bell
Bell
9 dana ranije

…ha ha haaa lazu lazu vec 30,godina

Dardan
Dardan
8 dana ranije

Sandzak treba zaobilazit u velikom krugu,da se nebi pošteni građani Srbije i C.Gore inficirali ne-ljudstvom. Prema tome,ogradit tu stoku u torove bacit im pomalo ovsa, ječma i nek ćosaju.

Zadnja izmjena 8 dana ranije od Harun Redzovic
2
0
Voljeli bi čuti vaše mišljenje, molim vas komentarišitex
error: <b>Alert: </b>Content selection is disabled!!