Lažna akcija novi trik trgovaca u Srbiji: Nalijepe preko cijene istu, i misle da nećemo primijetiti

--- Preuzmite android aplikaciju Sandzaklive portala ---

Koliko puta ste prethodnih nedelja videli popust koji zapravo nije popust već samo precrtana cena. Sve više je takvih slučajva, a udruženja potrošača, kako smo se i uverili, sve više dobijaju fotografije “lažnih akcija i sniženja”.

Iako na prvi pogled deluje da je teč o tehničkom propustu prodavca, pojava toliko uzima maha da je se postavlja pitanje da li trgovci svesno računaju na to da potrošači opažaju samo da je “cena precrtana” i da uopšte više ne obraćaju pažnju na broje, stare i nove cene.

Konkretno, ovoga puta potrošač nam je poslao fotografiju poznatog brenda gde je stara, precrtana cena, i nova, navodno snižena, zapravo jedna te ista

opet je u pitanju marketinški trik.

U pitanju je opet jedna vrsta obmane potrošača, pogrešno isticanje cena. Marketinski trik, jer trgovci znaju kako prosečan potrošač reaguje kada vidi da je proizvod na “akciji”, “snizenju” i da u tom trenutku kada vidi akcijsku cenu retko kada skida prelepljenu cenu da vidi koliko je taj proizvod zaista na popustu – kaže za Telegraf Biznis Marko Dragić, pravni savetnik pri NOPS.

Prema njegovim rečima, trgovci to odlično znaju i na psihološki način prodaju proizvod.

– Takođe, trgovac je dužan da iskaže visinu snižene cene, tj. potrebno je da se vidi kolika je bila cena pre popusta – ističe nam on.

Slično je i kada je na proizvodu stara cena prelepljena novom, sniženom, pa na kasi naplate po staroj. Ili kada cena nije ista na rafu i katalogu.

Cene moraju da budu usklađene na rafu i na kasi, jasan je Dragić.

– Sve to je nepoštena trgovačka praksa i takav slučaj moze da se prijavi tržišnoj inspekciji. Takođe, potrošač ima pravo da zahteva da mu se proda proizvod po ceni koja je na rafu – kaže on.

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara.

– Trgovac je dužan da na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu, odnosno jediničnu cenu robe ili usluge, u skladu sa propisima koji uređuju trgovinu – piše u Zakonu. Ovakve situacije se najčešće dešavaju u prehrambenim prodavnicama zbog velikog broja artikala i česte promene cena zbog akcija ili rasprodaje.

Takođe, prema pomenutom zakonu, u slučaju kada je istaknuta cena na rafu niža u odnosu na onu koja je otkucana na kasi, trgovac je dužan da potrošaču plati razliku.

Da li ste vi imali slične situacije? Pišite nam u komentarima

Izvor:Telegraf

Preuzmite android aplikaciju Sandzaklive portala Brža, modernija, preglednija...

Povezani članci

Subscribe
Obavijesti o
guest

0 Comments
Najviše glasova
Najnoviji Najstariji
Inline Feedbacks
View all comments
0
Voljeli bi čuti vaše mišljenje, molim vas komentarišitex