DETALJNA MAPA AUTOPUTA U CRNOJ GORI – Kuda sve ide novih 40 kilometara, koje deonice se zaobilaze i koja su pravila za vozače

--- Preuzmite android aplikaciju Sandzaklive portala ---

Svečano otvaranje autoputa u Crnoj Gori, tj. nove deonice od Smokovca do Mateševa, zakazano je za večeras u 20 časova, i kako je iz Vlade poručeno prisustvovaće i premijer tamošnje vlade kao i ostali zvaničnici.

Početak njegove upotrebe je 14. jula, kada će i zvanično prvi putnici moći da isprobaju novu deonicu, koja se gradila punih 7 godina.

Ova deonica ima 20 mostova, 16 dvocevnih tunela i četiri petlje. To je do sada najveći i najsloženiji građevinski projekat u putnoj infrastrukturi Crne Gore. Polovinu deonice čine vijadukti i tuneli, a složenost trase potvrđuje i činjenica da će budući vozači iz pravca Podgorice putovanje počinjati na 60 metara nadmorske visine, a nakon određenog vremena biti na 1.100 metara u planinskom delu.

Ono što je najbitnije je da će ova deonica zameniti “najcrnju” saobraćajnu tačku u Crnoj Gori, kanjon Morače. To praktično znači da će od ovog leta vozači ka moru i nazad ići mnogo bezbednije.

Trasa

Trasa auto-puta položena je od Smokovca, dolinom reke Morače i obroncima Vežišnika, a zatim u zoni ušća Male rijeke i Morače nastavlja izdizanje preko Bratonožičkih njiva i Pelevog Brijega u rejon Vjeternika i Duške.

U nastavku preko Dedinca, Mrkog Krša, Zagrađa kroz masiv Kosmana izlazi u dolinu Uvača. U nastavku od Uvača, trasa se pruža padinom uz potok Čestogaz i dalje brdovitim predelima zapadno od doline reke Tare, a završava u zoni Mateševa, iza petlje Mateševo.

Pravila za vozače

Crnogorska policija napravila je plan prema kojem će saobraćajne ekipe automobilima, motorima i “presretačima” biti danonoćno u patrolama na auto-putu od Smokovca do Mateševa, prenose Vijesti.me.

UP je “Vijestima” dostavila zlatna pravila ponašanja učesnika na auto-putu, na kojem je zabranjena vožnja vozila, čija je brzina manja od 50 km/h.

– Na auto-putu, vozač može da se uključi odnosno isključi samo prilaznim putem, namenjenim za uključenje odnosno isključenje sa auto-puta. Vozač prilikom isključenja dužan je da vozilom blagovremeno zauzme položaj na krajnjoj desnoj saobraćajnoj traci i da što pre pređe na saobraćajnu traku za isključenje. Na auto-putu, vozač se mora kretati krajnjom desnom saobraćajnom trakom, osim ako je zauzeta vozilima, koja se kreću manjom brzinom. Saobraćajnom trakom za prinudno zaustavljanje vozila zabranjeno je kretanje vozila, navodi policija.

Vozači teretnjaka, čija je najveća dozvoljena masa veća od 3.500 kg i skupova vozila čija je dužina veća od sedam metara, mogu koristiti samo dve saobraćajne trake uz desnu ivicu kolovoza…

– U slučaju zastoja na auto-putu, na kojem ne postoji saobraćajna traka za prinudno zaustavljanje vozači su dužni da ostave slobodan prostor za prolaz vozila pod pratnjom i vozila sa prvenstvom prolaza, tako što će vozači u desnoj saobraćajnoj traci zauzeti položaj uz desnu ivicu, a vozači u levoj saobraćajnoj traci zauzeti položaj uz levu ivicu saobraćajne trake. Na auto-putu vozač ne sme da zaustavlja i parkira vozilo, osim na mestima koja su za to posebno obeležena. Vozač ne sme vršiti polukružno okretanje niti da se kreće unazad, navodi policija.

Vozač koji je zbog neispravnosti na vozilu ili drugog razloga prinuđen da se na kolovozu dužan je da to uradi u traci za za prinudno zaustavljanje i da preduzme mjere da vozilo što pre ukloni sa kolovoza.

– A ako nema trake za prinudno zaustavljanje, dužan je vozilo obeleži sigurnosnim trouglom na udaljenosti ne manjoj od 50 metara i obavezno upaljenim svim pokazivačima pravca. Ukoliko se vozač nalazi van svog vozila na kolovozu obavezno mora da nosi prsluk sa reflektujućim osobinama. Zabranjeno je vučenje neispravnog vozila, osim ako je razlog za vuču nastao za vreme kretanja na auto-putu. Tada je vuča dozvoljena do prvog isključenja sa auto-puta. Pešak ne smije stupiti ni kretati se po kolovozu auto-puta, navodi UP, a prenose Vijesti.

Maksmilna brzina na auto-putu je 100 km na čas, što znači da vozači mogu da pritisnu papučicu gasa samo do ove granice. Nakon prelaska naplatne rampe, čekaju vas 3 trake.

Ukoliko izaberete pogrešnu traku, ili promašite prvo isključenje za more nema potrebe za panikom, jer postoji i drugo. Auto-put je pokriven kamerama i sve što se dešava na njemu prate nadležne službe koje će regovati u svim kriznim situacijama.

U slučaju bilo kakvog problema, iz komandnog centra aktiviraju se sve nadležne službe policija, vatrogasci, ali i oni koji održavaju i nadziru auto-put.

Prvih 7 dana bez naplate putarine

Vozače svakako interesuje i koliko će koštati putarina kada deonica Smokovac-Mateševo bude otvorena za saobraćaj. Prvih sedam dana vožnje biće besplatno, a prema poslednjim informacijama, korišćenje prvog autoputa u Crnoj Gori trebalo bi da košta tri ili 3,5 evra.

Ubrzo i tender za projektovanje druge deonice

Vrlo brzo biće raspisan tender za projekovanje druge deonice od Mateševa do Andrijevice, a kasnije od Andrijevice do Boljara, kazao je Andrej Mihailović iz Monteputa.

– Mi se svi nadamo da će to biti brzo završeno. Teren je i dalje težak, ali je lakši od ovoga. Ovo je prioritetna deonica i najteža na ovom našem delu auto-puta – kazao je on, prenosi RTCG.

(Blic)

Preuzmite android aplikaciju Sandzaklive portala Brža, modernija, preglednija...
Subscribe
Obavijesti o
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Voljeli bi čuti vaše mišljenje, molim vas komentarišitex
Close

Dobro došli na stranice portala Sandzaklive.rs

Molimo vas da odobrite oglase na našoj web-stranici

Izgleda da upotrebljavate program za blokiranje oglasa. Sadržaj našeg portala za sve čitatelje je u potpunosti besplatan. Stoga, jedini izvor prihoda našeg portala su oglasi koji omogućava kontinuiran i neometan rad redakcije te osiguravaju nezavisno i nepristrasno novinarstvo.