Srbija – Zabrana uvoza ”evro 3” vozila počinje od juna?

--- Preuzmite android aplikaciju Sandzaklive portala ---

Država namerava da ubrza donošenje ekoloških mera vezanih za automobile. Od maja 2021. stroži tehnički pregled izduvnih sistema vozila. Petrović: Protiv smo uvoza svih “polovnjaka” bez katalizatora

08 620x0

{module Oglas 2019 – U članku 1}

DRŽAVA je već nameravala da pospeši kupovinu eko-vozila, ali su trenutne vremenske prilike i povećano zagađenje vazduha ubrzali donošenje odluka pa će, najverovatnije već od juna, stupiti na snagu zabrana uvoza vozila sa “evro 3” motorom, potvrđeno je nezvanično “Novostima” iz više izvora.

 Iako je ranije planirano da se zabrani uvoz vozila sa standardom motora “evro 3” krajem godine, ministar ekologije Goran Trivan je najavio da će se to desiti možda već u junu – kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova dr Miloš Petrović. – Mi smo, kao udruženje, pre više od tri godine upozoravali da ćemo doći u ovakvu situaciju i predlagali niz mera.

{module Oglas 2019 – U članku 0}

Dr Petrović kaže da su automobili, u gradovima, ipak najveći zagađivači, pogotovo u takozvanim špicevima.

– Najgore je ljudima nešto braniti. Prvo im se dozvoli uvoz takvih automobila, a posle neće moći da ih voze. Jer, šta ćemo sa automobilima koji su do sada uvezeni, a koji neće moći da prođu tehničke preglede od maja naredne godine kada će, ako ne i ranije, veća emisija štetnih gasova iz auspuha biti eliminišući faktor.

Činjenica je da ne možemo svi da kupimo nove automobile, kaže dr Petrović:

– Niko nije protiv uvoza polovnih i kupovine takvih vozila. Samo tražimo da budu tehnički ispravni, da imaju katalizatore, druge uređaje i da se zabrani uvoz prastarih vozila.

Država je najavila i subvencije za kupovinu novih ekoloških vozila.

– Taksistima je već omogućeno da uz subvenciju od 8.000 evra kupe novo vozilo. Uslov je da ima “evro 6” motor ili da bude električno, odnosno hibridno. Bili smo u Ministarstvu finansija na razgovorima, kao uvoznici, i tu je sve jasno. Taksisti treba da daju 15 odsto vrednosti vozila odmah, država subvenciju, a ostalo može na kredit, lizing.

Na pitanje očekuje li se neka subvencija i za građane, Petrović kaže:

– Sve zavisi od novca koji država može da izdvoji za ove namene. To je svakako isplativo ulaganje. Ima tu raznih načina da se pomogne nabavka eko-vozila, ne samo kroz direktne subvencije. I sa tim predlozima smo više puta upoznavali nadležne.

{module Oglas 2019 – U članku 2}

ZA POČETAK BEZ PDV?

KAKO su “Novosti” nezvanično saznale, Ministarstvo ekologije je uputilo dopis Srpskoj asocijaciji uvoznika novih automobila da bi videli i njihovo mišljenje šta bi još trebalo, pored zabrane uvoza polovnih vozila sa “evro 3” motorom, hitno uraditi.

Predlog koji će uvoznici poslati Ministarstvu, saznaju “Novosti”, biće da se, za početak, hibridna i električna vozila oslobode plaćanja PDV.

SRBIJA EVROPSKI OTPAD

U SRBIJI se na jedan kupljeni novi automobil uveze pet polovnih. Jedino Bugarska ima gori odnos – 1:7!

– Nije problem u uvozu polovnih vozila već u strukturi – objašnjava generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila Boban Nikolić. – Prošle godine je uvezeno oko 142.000 polovnih vozila, a čak 110.000 su sa motorom “evro 3 i 4”. To su vozila koja u EU završavaju na otpadima, ili se prodaju nama.

Preuzmite android aplikaciju Sandzaklive portala Brža, modernija, preglednija...

Povezani članci

Subscribe
Obavijesti o
guest

0 Comments
Najviše glasova
Najnoviji Najstariji
Inline Feedbacks
View all comments
0
Voljeli bi čuti vaše mišljenje, molim vas komentarišitex