NADA ZA MEŠTANE GLIŠINE VODE U PRIBOJU – Rešavanje problema najvećeg klizišta u Srbiji
Obećanja koja je opština Priboj dobila od državnih organa i prvi konkretni koraci pokrenuti u tom pravcu nagoveštavaju da će višedecenijski problem klizišta u mestu Glišina Voda, najveći takav ovog tipa u Srbiji i često kvalifikovan kao alarmantan, u dogledno vreme biti rešen.
{module Oglas 2019 – U članku 1}
Glišina voda je naselje iznad puta koji spaja stari i novi deo Priboja. U njemu je tridesetak kuća ugroženih odronima koji se javljaju prilikom većih padavina i otpadanja snega. Iz opštine na Limu više puta je alarmirano da bi u slučaju da se čitavo brdo pokrene osim ljudskih života i imovine bili ugoženi magistralni put Priboj – Bistrica, na kome se zbog odrona već dve godine saobraćaj odvija jednom trakom i barska pruga koji se nalaze ispod naselja. Ne samo da bi dve vitalne saobraćajnice na duže vreme ostale u prekidu nego bi i ceo grad ostao bez vode pošto se primarni vodovodni krak nalazi uz magistralu.
{module Oglas 2019 – U članku 0}
Predsednik opštine Priboj Lazar Rvović preneo je da se povodom klizišta sastao s Predragom Marićem, načelnikom Sektora za vanredne situacije, predstavnicima Ministarstva saobraćaja i infrastrukture, Kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima, “Srbija voda”, “Puteva Srbije”, “Železnica Srbije” i drugih institucija. Nedugo posle održan je hitan sastanak Stručno-operativnog tima za klizišta Srbije gde je dogovorena izrada Projektnog zadatka na osnovu koga će opština do kraja godine raspisati tender za izradu Projekta za saniranje klizišta Glišina Voda. Ovaj posao finansiraće Kancelarija za upravljanje javnim ulaganjima.
– Dogovoreno je da Glišina Voda bude na dnevnom redu prve sednice Republičkog štaba za vanredne situacije. Konačno se krenulo sa reči na dela, a do sada su to bili sastanci bez rezultata. Imao sam utisak da se čeka nešto da se desi da bi se krenulo u realizaciju. Za sve ove decenije koliko problem postoji nismo mogli da dobijemo projekat sanacije jer su zbog njegove kompleksnosti svi bežali od toga. Projekat ćemo dobiti uskoro, a od države smo dobili uveravanja da je novac obezbeđen – kaže Lazar Rvović.
U petak je ovim povodom Priboj posetio Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP.
– Ovaj problem nije nimalo jednostavan jer da je drugačije, on bi davno bio rešen. Glišina Voda je trenutno najproblematičnije ovakvo klizište u Srbiji, pa zato i podrazumeva opsežne i kvalitetne pripreme, odnosno geološka ispitivanja da bi se moglo ponuditi kvalitetno i trajno rešenje. Ispitivanja će uslediti uskoro, čim to vremenske prilike dozvole, a trajno rešenje podrazumeva i uređenje korita reke Lim i obezbeđenje pruge i magistralnog puta, ali pre svega zaštitu Pribojaca i njihove imovine – rekao je Ignjatović.
{module Oglas 2019 – U članku 2}
Pokrenulo se 1974. kad je građena barska pruga
Klizište u ovom delu Priboja pokrenulo se 1974. prilikom izgradnje pruge Beograd – Bar, a vremenom je postalo sve veća pretnja žiteljima Glišine Vode, saobraćajnicama i funkcionisanju grada. Još 1991. Republički sekretarijat za saobraćaj tražio je od “Železnica Srbije” da sačine projekat sanacije. Kako to nije urađeno, četiri godine kasnije Železnička inspekcija naredila je da se sačini projektna dokumentacija za saniranje, ali ništa nije urađeno po tom pitanju. “Železnice Srbije” nisu reagovale ni 2009. i 2011. kada je Inspekcija ponovila zahtev.
(Blic)