DISTANCA, MASKE I ŠTA AKO IMA ZARAŽENIH – Ovo su sva pravila ponašanja u hotelima, na bazenima i u spa centrima u doba korona virusa
Na sajtu Privredne komore Srbije objavljene su preporuke koje je sačinio Institut za javno zdravlje “Dr Milan Jovanović Batut” u okviru ublažavanja mera za turističke agencije, hotele, bazene i spa centre. U dokumentima je detaljno objašnjeno na koji način turističke agencije, hoteli, bazeni i spa centri treba da se ponašaju i kojih mera treba da se pridržavaju kako bi se rizik od virusa korona sveo na minimum.
{module Oglas 2 – 2020}
Prvenstveno, i za ove objekte će važiti opšte sanitarne mere kao i za većinu drugih, pa je tako pre početka sa radom neophodno detaljno dezinfikovati sve prostorije. Potrebno je i obezbediti dovoljno zaštitne opreme, na ulazu postaviti dezobarijeru, kao i alkohol za dezinfekciju ruku. Na ulazu i svim vidnim mestima neophodno je postaviti obaveštenje o obavezi pridržavanja opštih mera prevencije.
Redovno provetravanje objekata trebalo bi činiti isključivo prirodnim putem, bez upotrebe veštačke ventilacije i klimatizacije centralizovanog zatvorenog tipa. Posebna preporuka navedena je za toalete koje bi trebalo redovno čistiti i dezinfikovati, kao i opremiti toalet papirom, sapunom, papirnim ubrusima i dozerima za dezinfekciju ruku. Jedna od preporuka je i postavljanje obaveštenje o obavezi pranja i dezinfekcije ruku, kao i uputstva za pravilno pranje ruku.
{module Oglas 1 – 2020}
Otpad bi trebalo odlagati u kese u kante za smeće sa pedalom za nožno otvaranje kako bi se izbeglo dodirivanje površine kante. Preopruka je da bi kese sa otpadom trebalo zavezati pre bacanja u kontejner. Za turističke agencije poželjno je da se rad organizuje u dve smene kako bi između smena bilo dovoljno vremena za čišćenje i dezinfekciju.
Kako se čiste sobe
{module Oglas 0 – 2020}
U hotelima važi posebna procedura za čišćenje soba, pa je to neophodno obavljati u skladu sa postojećim procedurama, uz
mogućnost prilagođavanja u dogovoru sa zahtevima gostiju. Sve površine koje se često dodiruju (ormarići, stolovi, stolice, telefon, daljinski upravljač, kvake, prekidači itd.), a posebno kupatila, moraju se detaljno očistiti nakon smene gostiju. Prljavu posteljinu trebalo bi pakovati u posebne kese i posebno voditi računa da se ne meša sa čistom posteljinom i peškirima, naročito ukoliko ne postoje odvojena kolica za čist i prljav veš.
Za hotele takođe važi da se pri dolasku ili odlasku gostiju u grupama rad organizuje tako da se gosti ne susreću i da između dve grupe ostane dovoljno vremena za čišćenje i dezinfekciju. Preporučuje se da, ukoliko je moguće, gosti obave onlajn prijavu u hotel, kao i da najave odjavu iz hotela dan ranije kako bi se smanjilo čekanje na recepciji
Posebna preporuka za bazene i spa centre je da se maske, osim oko bazen, moraju nositi i u spa zoni, jer se u vlažnoj sredini maska brzo ovlaži i nema zaštitnu ulogu. Zato je tokom boravka pored bazena, u bazenima i u spa zoni posebno važno održavati preporučenu fizičku udaljenost od najmanje dva metra u svim pravcima. Takođe je neophodno pojačati higijenu ruku i ličnu higijenu: učestalo pranje ruku vodom i sapunom u trajanju od najmanje 20 sekundi uz završnu dezinfekciju, obavezno korišćenje toaleta pre korišćenja bazena, obavezno tuširanje pre ulaska i nakon izlaska iz bazena, obavezno korišćenje postavljenih dezobarijera pre ulaska u bazen, nošenje kape. Jedna od preporuka je i postavljanje obaveštenja o obavezi pranja i dezinfekcije ruku, kao i uputstva za pravilno pranje ruku.
Preporuka je i da se na ulazu u liftove postave upozorenja o maksimalno dozvoljenom broju osoba u liftu i ispred liftova, kako bi se poštovalo pravilo međusobne fizičke udaljenosti. Ako je reč o članovima jedne porodice ili gostima smeštenim u istoj sobi, zavisno od veličine lifta, moguć je prevoz liftom i većeg broja osoba istovremeno. Ispred lifta postaviti beskontaktni dozer sa sredstvom za dezinfekciju ruku na bazi 70% alkohola, preporučuju iz Instituta za javno zdravlje “Dr Milan Jovanović Batut” .
Ko sve mora da nosi maske i koja je distanca neophodna
Prvenstveno, zaposleni i gosti ili klijenti moraju biti bez simptoma koji ukazuju na COVID-19 (povišena temperatura, kašalj, kratkoća daha, otežano disanje, gubitak čula ukusa i mirisa).
Preporučuje se nošenje maske. Rukavice se preporučuju zaposlenima. Neophodno je i održavanje međusobne fizičke udaljenosti od dva metra, osim ako su u pitanju članovi jedne porodice, odnosno gosti koji su zajedno smešteni u sobi hotela ili ako su klijenti koji su došli zajedno u turističku agenciju.