“MOJ ŽIVOT SE RASPAO, LJUDI, NEMOJTE DA ME MUČITE” – Vlasnik poljskog autobusa smrti progovorio o detaljima nesreće, ali na jedno pitanje nije DAO ODGOVOR
Nakon nesreće poljskog autobusa koji je prevozio hodočasnike u Međugorje i koji je u subotu u 5.40 sati sleteo sa autoputa prema Zagrebu, između Brezničkog Huma i Komina, najteže je u nedelju bilo stanje dvoje pacijenata u varaždinskoj bolnici.
Stanje petoro pacijenata bilo je stabilno, a četvoro je u subotu naveče avionom transportovano za Poljsku. U Čakovcu je smešteno dvoje pacijenata i njihovo stanje je stabilno. U KB-u Dubrava svih šest pacijenata je stabilno, a takođe i šest pacijenata u KBC-u Zagreb i četvoro u Klinici za traumatologiju KB-a Sestre milosrdnice.
I dok lekari i medicinsko osoblje brinu o pacijentima, obducenti moraju da ustanove koje su povrede preminulih pacijenata bile smrtonosne i da sačine zapisnike o obdukciji.
Sledi i priprema dokumentacije kako bi porodice preminulih u dogovoru s nadležnim ministarstvima mogli da saznaju kada će moći da preuzmu tela svojih najmilijih kako bi mogli da organizuju sahranu.
Trenutno je nepoznanica šta je pošlo po zlu s obzirom na to da su nadzorne kamere HAC-a sedam minuta pre snimile autobus koji je normalno išao putem.
Kako je dosad ustanovljeno u istrazi, na kolovozu uopšte nema tragova kočenja, što ukazuje na to da je vozač najverovatnije zaspao. Načelnik PU varaždinske Predrag Benčić u subotu je izjavio da je vozač smrtno stradao, ali nema potvrde je li nesreću preživeo i drugi vozač koji je bio u prednjem delu autobusa. Je li on taj koji je izleteo kroz vetrobransko staklo, zasad nije potvrđeno. Policiji je poznat identitet svih putnika i vozača.
Prema nezvaničnim informacijama, vozač autobusa je bio stariji od 70 godina. Ako se to potvrdi, postavlja se pitanje da li je smeo da upravlja autobusom i je li možda uzimao neke lekove koji bi mogli da utiču na njegovu sposobnost upravljanja.
Prema onome što je dosad ustanovljeno, autobus je po redu vožnje krenuo u petak u 9 sati sa stanice, izjavio je za poljski fakt Jacek Antoškievič, vlasnik prevozničke kompanije Megapol. Prema njegovim rečima, autobus je bio ispravan, prošao je sve tehničke testove, ali nije želeo da kaže da li je vozačima ovo bila prva tako duga ruta.
– Moj život se raspao. Ljudi, nemojte da me mučite. Šokiran sam i na tabletama za smirenje. Moj život se raspao. Za mene je to strašna tragedija – rekao je očajni vlasnik.
Autobus je prevozio putnike na hodočašće u Međugorje, a među njima su bila tri sveštenika, šest časnih sestara i hodočasnici iz okoline Konina, Sokołova i Jedlnie kod Radoma.
Ministar unutrašnjih poslova Davor Božinović još u subotu je rekao da hrvatska policija sarađuje s kolegama iz Poljske u istrazi. Još u subotu iz autobusa je izvađen tahograf i pokazalo se da je uništen. Nakon što je ovlašćeni tehničar iz njega pokušao da pročita podatke, oni se nisu mogli pročitati, saznaje ekskluzivno Jutarnji list.
– To znači da se neće moći utvrditi kojom se brzinom autobus kretao u trenutku nesreće, a trebal bi da je 100 km/h. Međutim, u tahografu su bile dve digitalne vozačke kartice, vozačeva i suvozačeva, što upućuje na to da je poljski prevoznik korektno angažovao dva vozača za tako dalek put. Jedan vozač ne bi, prema propisima, mogao samostalno da odradi putovanje od Poljske do Međugorja.
Prema podacima s vozačkih kartica, vozač i suvozač do trenutka prometne nesreće nisu bili ni u kakvom prekršaju radnih aktivnosti i korektno su se zamenili nakon određenog broja sati vožnje – kaže Zoran Kalauza, izvršnog direkto kompanije Tahograf iz Svete Nedelje.
(Jutarnji list)