Pogledajte kako teku radovi na autoputu koji ide prema Sandžaku
Radovi na auto putu Bar Boljare (Sandžak) u punom su jeku, što pokazuju i fotografije kompanije Bemax sa velelepnog mosta Moračica.
{module Oglas 1 – 2020}
Most Moračica je kruna novog crnogorskog autoputa i najveći pojedinačni objekat na prvoj dionici koja će spajati Podgoricu i Kolašin. Izgradnjom ove dionice vrijeme trajanja putovanja između ova dva grada biće skraćeno sa 90 na samo 25 minuta.
Most je visok 175 metara (od dna korita Morače do kolovoza 205 metara), širok 23,4 metra i dug 960 metara.
Konstrukciju nosi pet stubova, a dimenzije osnove centralnog stuba su 33×26 metara. Na svih pet stubova mosta izliveno je od 10 do 12 metara rasponske konstrukcije sa obje strane. Izlivanje je rađeno u segmentima dužine od 2,5 do 4 metra. Za izlivanje jednog segmenta rasponske konstrukcije radnicima je trebalo 10 do 12 dana.
{module Oglas 0 – 2020}
Prioritetna dionica Smokovac-Uvač-Mateševo, autoputa Bar-Boljare, duga je 41 kilometar i sa 63 metra nadmorske visine kod Smokovca auto-put u Mateševu dolazi na preko 1.100 metara.
Prosječni dnevni, odnosno godišnji saobraćaj na postojećim putevima od Bara do granice sa Srbijom na pojedinim dionicama kreće se od 5.100 do 8.300 vozila sa izraženim sezonskim godišnjim intenzitetom koji dostiže i do 20.000 vozila.
Izgradnja prve dionice auto-puta će koštati 809,6 miliona eura.
{module Oglas 2 – 2020}
Od tog iznosa, 85 odsto t.j. 688,16 miliona eura će obezbijediti Exim banka kroz kredit, a 15 odsto t.j. 121,44 miliona eura je učešće države Crne Gore.
Rok otplate kredita je 20 godina, grejs period šest godina, a godišnja kamatna stopa iznosi dva odsto.
Period povratka sredstava koja su potrebna za gradnju prioritetne dionice auto-puta od Smokovca do Mateševa iznosi 17 godina od perioda gradnje, odnosno 13 godina od početka njegove eksploatacije pokazala je socio ekonomska analiza tog projekta.
(cdm)