Srbi iz BJELOPOLJSKOG sela Radulići ne dozvoljavaju obnovu džamije koju su zapalili četnici
Sekretarijat za planiranje i uređenje prostora Opštine Bijelo Polje, izdao je urbanističko-tehničke uslove za rekonstrukciju Hajdar-pašine džamije u Radulićima”, saopćeno je iz Medžlisa Islamske zajednice Bijelo Polje.
Kako prenose Vijesti, mještani tog sela tvrde da je džamija izgrađena na mjestu nekadašnje crkve i pravoslavnog groblja i da po cijenu života neće dozvoliti njenu izgradnju.
Iz Medžlisa navode da su nakon više od decenije truda Islamske zajednice u Crnoj Gori, Medžlisa Islamske zajednice Bijelo Polje, stečeni uslovi da se jedan ovakav vakuf od posebnog kulturno-istorijskog značaja vrati u prvobitni oblik. Važnost ovog poduhvata je naširoko prepoznata, pa je i naša dijaspora pokazala ogromno interesovanje za ovaj vakuf”, navode iz Medžlisa u saopćenju objavljenom na Facebook stranici Medžlisa IZ Bijelo Polje.
Navode i to da je Opština Bijelo Polje prepoznala važnost jednog ovakvog kulturnog blaga, te je ovoga puta izdala pomenute uslove.
“Dovoljno je reći da je ovo uspjeh prijašnjih kao i sadašnjih članova i aktivista Islamske zajednice, te nas to obavezuje da kažemo da se radi o uspjehu Islamske zajednice u Crnoj Gori – dakle svih nas – bez izdvajanja ičijeg imena. Ne umanjujući doprinos bilo koga u ovome, smatramo da se ovo pitanje ne treba politizovati niti se koristiti u svrhu političke promocije.
Iz Opštinskog odbora Bošnjačke stranke ističu da su se izdavanjem urbanističko-tehničkih uslova “stekli uslovi da se rekonstruiše – obnovi ova velelepna džamija iz 17. vijeka koja je veoma važan dio sakralne kulturno istorijske baštine Bošnjaka u Crnoj Gori i ima značajnu ulogu u očuvanju kulturnog i vjerskog identiteta Bošnjaka u Crnoj Gori, ali i predstavlja i kulturnoistorijski biser države Crne Gore”.
“Džamiju su 1943. godine zapalili i porušili četnici Pavla Đurišića od kada su njeni ostaci prepušteni zubu vremena kojem i dan-danas prkose temelji, pod, ostaci nekoliko zidova i minareta ovog bisera islamske arhitekture”, navode u saopćenju iz OO Bošnjačke stranke Bijelo Polje.
Mještani Radulića su više puta tvrdili da je na mjestu džamije postojala crkva, te da je džamija građena od kamena tipičnog za izgradnju crkvi – sige, kao i da su vrata i ključ bili crkveni, napominjući da detaljna arheološka istraživanja nisu vršena.
Jedan od mještana, Mihajlo Radović je kazao da je u posljednjih 30 godina više puta umalo dolazilo do krvoprolića i da ni po koju cijenu neće dozvoliti izgradnju džamije na temeljima crkve, podsjećajući da se radi o grobljanskoj crkvi posvećenoj Svetom Đorđu, zbog čega se to mjesto zove Đurđevica.
“Mještani napominju da je džamija građena od sige skinute sa crkve Svetog Jovana u Crnči i da po cijenu života neće dozvoliti izgradnju džamije dok se sve arheološki ne ispita i ne utvrdi istina”, kazao je Radović.
Mještani ističu da je na volšeban način u katastru izvršena promjena podataka, jer je ranije zemljište bilo upisano po kulturi – crkva i kamenjar krš.
“Uprava za nekretnine je kasnije, 2008. godine, umjesto tih podataka upisala ‘ruševina vjerskog objekta’ i groblje. Ne znamo na koji način je došlo do takve promjene upisa niti da li je u tom postupku učestvovala crkva, odnosno da li joj je dostavljano bilo šta u vezi tog postupka”, rekao je Radović.
Izvor: Vijesti.me
Niste normalni ni jedni ni drugi cuj breee onda donesite resenje da se na tom prostoru nece ni dzamija ni crkva zidati i resen problem ljudi.Molim vas dosta je tmurnog naricanja i busanja ko je kriv a ko nije!!!
Tipicna prdoslavna laza.
Iz aviona se vidi da je materijal pripadao Crkvi. Oamanlije nisu ništa više volele no da od Crkve naprave Džamiju ili kakav drugi objekat koji je njima trebao. Me treba ići dalje od Aja Sofije.
Toliko je u srpskim gradovima bilo hramova, mitropolijskih i episkopskih dvorova, vladarskih i vlastelinskih dvorova, zgrada uprave – sve je porušeno ili pretvoreno u džamije, hanove i slično.
Manastiri su pretekli jer su udaljeni i po dibljninama ali su izuzev visokih Dečana svi oštećeni, a jedina gradska Crkva koja je preživela je Ljeviška u Prizrenu, ma da je i ona par vekova bila Džamija ali ne puno izmenjena. Manastir Banjska koji se u zadnje vrijeme spominje je do pre 50 hod imao minaret.
A ti si specijalista za sve, isti si kao lazljivi Vucic jer se u sve razumijes.