ŠTA ĆE TAČNO PROMENITI ZABRANA UVOZA POLOVNIH AUTOMOBILA: Nema golfa 4, pežoa 307 i mnogih drugih, a evo šta je sa CENAMA!

--- Preuzmite android aplikaciju Sandzaklive portala ---

Zabrana uvoza vozila sa “euro 3” motorom, koja bi mogla da stupi na snagu u junu, značiće da u Srbiju više neće moći da uđe automobil stariji od 14 godina. Umesto automobila proizvedenih od 2000. do 2005. godine, novom merom, praktično bi bio moguć uvoz polovnjaka sa standardom Euro 4, a čija je proizvodnja počela u junu 2005. godine. 

uvoz automobili 2

{module Oglas 2019 – U članku 1}

Embargo bi, dakle, bio stavljen na četvorotočkaše starije od 14 godina, poput “Golfa četvorke” ali i pojedinih modela “pežoa” poput 307 ili “reno megana”. U proseku, takvi automobili na našim autoplacevima, danas koštaju između 2.500 i 3.000 evra, dok su automobili sličnog ranga i godišta sa Euro 4 motorom skuplji za najmanje 500 evra.

U tom smislu, moglo bi se reći da bi zabrana uvoza polovnjaka sa “Euro 3” motorom mogla da znači i skuplje polovnjake za po oko 500 evra.

“Zabrana za Euro 3 značila bi veće cene za 10 do 15 odsto. Toliko bi praktično koštali slični automobili sa prvim većim standardom”, rekao je za “Blic Biznis” Jovan Radić, rukovodilac firme za uvoz polovnih automobila

{module Oglas 2019 – U članku 0}

U Srbiji vozila sa “euro 3” motorom čine oko 80 odsto ukupnog voznog parka. Praktično, od ukupno 2 miliona vozila “Euro 3” motor ima oko 1,6 miliona automobila.

Prošle godine, za 11 meseci u Srbiju je ušlo i prvi put registrovano tačno 115.000 polovnih automobila. Od toga je čak 44 odsto odnosno 50.600 vozila imalo Euro 3 motor i bilo starije od 14 godina, pokazuju podaci kompanije “Cube Team”, koja je i zvanični partner Srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova. Što se tiče modela prednjačili su Opel ( Astra i Korsa), zatim Volksvagen ( Golf i Pasat) i Pežo 

Godinu dana ranije u Srbiju je ušlo oko 180.000 polovnjaka, a 2017. godine 157.000 od čega je dve trećine imalo motor Euro 3 norme. Takođe, tokom 2016. godine u Srbiju je uvezeno 117.000 polovnjaka. Analize pokazuju i da je više od polovine uvezenih automobila, tokom prethodnih nekoliko godina, bilo starije od 11 godina.

BIH zabranila i Euro 3 i Euro 4

BiH, koja ima najstariji vozni park u Evropi i regionu, prilično je ozbiljno shvatila problem polovnjaka. Ova susedna zemlja je još 2016. zabranila uvoz automobila sa Euro 3 motorom.

Crna Gora je uvoz Euro 3 motora zabranila krajem 2018. a Severna Makedonija je pre pet godina zabranila uvoz vozila starijih od 15 godina. Albanija je prošle godine zabranila uvoz polovnjaka koja ne ispunjavaju Euro 5 normu ili su starija od deset godina.

{module Oglas 2019 – U članku 2}

Euro 1 je uveden 1993 godine, Euro 2 standard 1996. godine , a Euro 3 tokom 2000. godine. Euro 4 standard je u zemljama Evropske unije stupio na snagu 2005, ali je postao obavezujući za sve tipove automobila godinu dana kasnije.

Prvi euro 4 dizelaši pojavili su se na proleće 2003. godine, dakle dve godine ranije nego što je ovaj standard postao i obavezujući u auto industriji. Septembra 2009. na scenu je stupio i standard Euro 5. Pročitajte i ko vozi najstarije automobile po gradovima u Srbiji.

Preuzmite android aplikaciju Sandzaklive portala Brža, modernija, preglednija...
Subscribe
Obavijesti o
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Voljeli bi čuti vaše mišljenje, molim vas komentarišitex
Close

Dobro došli na stranice portala Sandzaklive.rs

Molimo vas da odobrite oglase na našoj web-stranici

Izgleda da upotrebljavate program za blokiranje oglasa. Sadržaj našeg portala za sve čitatelje je u potpunosti besplatan. Stoga, jedini izvor prihoda našeg portala su oglasi koji omogućava kontinuiran i neometan rad redakcije te osiguravaju nezavisno i nepristrasno novinarstvo.