Sjenica, Novi Pazar / Donijeta odluka kako će se odvijati nastava od ponedjeljka 27. septembra
BEOGRAD – Od ponedeljka 27. septembra primenjivaće se drugi model, odnosno kombinovana nastava u sedmom i osmom razredu na teritoriji Ivanjice, Lajkovca, Valjeva i Kragujevca, odluka je Tima za praćenje i koordinisanje primene preventivnih mera u radu škola.
Drugi model podrazumeva da se obrazovno-vaspitni proces organizuje kombinovanjem neposredne nastave i nastave na daljinu, a odeljenja su podeljena u grupe.
Taj model primenjivaće se od ponedeljka i u srednjim školama u Beogradu, Valjevu, Vranju, Leskovcu, Lajkovcu, Lebanu, Prokuplju, Ubu, Čacku, Bajinoj Bašti, Velikoj Plani, Vladičinom Hanu, Ljigu, Kragujevcu, Sjenici, Šapcu, Nišu i Sremskoj Mitrovici.
Na teritoriji Ivanjice, Novog Pazara i Užica nastava će od ponedeljka biti po trećem modelu samo online.
Pre donošenja odluke za svaku lokalnu samoupravu razmatrani su opšta epidemiološka situacija, podaci iz nadzora o obolevanju od kovid-19 kod učenika i nastavnika, kao i podaci o utvrđenim klasterima obolelih, odnosno broju odeljenja koja su prešla na treći model nastave usled obolevanja učenika, navodi se u saopštenju Ministarstva.
U svim ostalim osnovnim i srednjim školama u Srbiji se primenjuje prvi model organizacije obrazovno-vaspitnog rada koji podrazumeva neposrednu nastavu u školama.
Imajući u vidu specifičnost organizacije obrazovno-vaspitnog rada u školama za učenike sa smetnjama u razvoju i invaliditetom Tim za škole doneo je odluku da ukoliko se u odeljenju kod dva učenika potvrdi infekcija SARS-CoV-2 virusom, predlaže se prelazak na nastavu na daljinu u trajanju od 10 kalendarskih dana uz prethodne obavezne konsultacije sa roditeljima učenika tog odeljenja.
Ukoliko su u pojedinim školama školska uprava, kao i stručni organi, uz konsultacije sa Savetom roditelja i institutima/zavodima za javno zdravlje, procenili da epidemiološka situacija u školi dozvoljava nastavak neposrednog obrazovno-vaspitnog rada, te škole mogu uz pojačanu primenu svih epidemioloških mera, organizovati neposredni rad kao najbolje rešenje za učenike.