Kosovo bi da pripoji sebi i Sandžak

Zamenik predsednika vladajuće Demokratske partije Kosova Redžep Hoti tvrdi da podela Kosova nije na dnevnom redu, ali i kada bi bila podrazumevala bi da Kosovo uzme Sandžak i deo juga Srbije. Zato, kaže, ova opcija nije moguća i vlasti u Prištini su je do sada više puta odbacili kao mogućnost.

sandzak kosovo 333a

"Kosovo i Albanci imaju dobar geostrateški položaj. Imaju SAD i NATO, imaju podršku severne Makedonije i zvanično priznanje od svih susednih zemalja, izuzev Srbije", rekao je Redžep Hoti u intervjuu za prištinski portal Lajmi.

          

Dodao je da je Kosovo "organizovana institucionalna država, koja ima svoje vojne i policijske snage, jedno od čuda ovog vremena za region, pa se zbog svega ovoga može razumeti to što politička elita u Srbiji provokacijama i lažnim vestima doliva ulje na vatru" stalnim zagovaranjem podele Kosova.

"Podela nije na dnevnom redu. Naprotiv, odvajanje se ne može dogoditi bez pripajanja Kosovu dela Sandžaka, koji pripada Srbiji, i dela Sandžaka u Crnoj Gori. Ne može se dogoditi podela Kosova bez uzimanja doline Preševa. Ne može biti odvajanja Vojvodine od Srbije. Kao što vidite, postoje neki mali aspekti koji komplikuju podelu Kosova", rekao je Hoti.

Hoti kaže da Beograd podelu Kosova smatra stvarnom opcijom kako bi se sprečilo stvaranje "velike Albanije", od koje, kako kaže, "srpska država ima strah".

Stoga kosovski politički faktori treba da budu ujedinjeni kada je reč o odnosima sa Beogradom.

Prema njegovim rečima, prvo je potrebno poštovati kosovski ustav, drugo je da treba postići jedinstvo političkih faktora o ovom pitanju, a kao treće, Hoti je naveo, da "Kosovo treba da preuzme svoju odgovornost, a Srbija svoju".

Hoti za Lajmi kaže da smatra da "Beograd treba da preuzme i odgovornost za ratne zločine i invaziju na Kosovo".

Govoreći o završnoj fazi dijaloga Beograda i Prištine, Hoti kaže da ti "pregovori treba da budu sveobuhvatni i ujednačavajući", s obzirom na to da postoji podela između političkih stranaka o tome ko bi trebalo da vodi ovaj proces.

"Čak i platforma koju je vlada predložila za dijalog sa Srbijom, skupština je povukla kako bi pružila prostor za postizanje konsenzusa", rekao je Hoti.

Kosovska vlada je pomenutom platformom predvidela da dijalog sa Beogradom u završnoj fazi treba da vodi predsednik privremenih kosovskih institucija Hašim Tači, ali je opozicija bila protiv, pa je vlada taj predlog platforme povukla.

Comments   
kontraverznBIZNISMEN
+13 # kontraverznBIZNISMEN 2018-06-18 14:33
Pa nije ni to losa opcija za sandzak. Ako nam srbija neda da disemo i ne dozvoljava da se organizujemo u autonomni sandzak zarad omogucavanja prosperiteta onda ni ulazak u savez sa kosovom ili jos bolje pripajanje citavog sandzaka CG ne zvuce strano...
Reply | Report to administrator
No coment
-10 # No coment 2018-06-18 16:16
Pa ako ti se to svidja blizu ti je Kosovo a ja ni u snu kao i vecina stanovnistva.
Reply | Report to administrator
kontraverznBIZNISMEN
+16 # kontraverznBIZNISMEN 2018-06-18 16:27
U savezu sandzaka sa kosovom bi sandzak i sandzaklije imali mnogo bolji status i bili postovani umjesto genocida koje pod srbima redovno dozivljavama za za vrijeme "mira" nas se gazi i nipodnistava.

Dva mlada regiona koja su vise od 100 godina gusena i sabotirana zapravo imaju mnogo zajednickih interesa...!

:-)
Reply | Report to administrator
New World
+8 # New World 2018-06-18 19:40
Brat moj, mi i da se pripoiomo kosovu bili bi dalje etnička manjina koja bi morala dabse bori i za svoj jezik i za svoju nacionalnost i škole...
Meni albanci nisu baš nešto dobat primer o tretiranjunetničkih manjina, pa ako nisu gori i od srbadije.

Oni hoce da im se pripoimo samo iz jednig razloga, zato što smo mi u njihovim očima albanci i ništa više... e tu već postaju od mene napomenuti problemi. Mi smo bosnjaci, ako bi se kome mogli pripoiti obda je to bosna, bosna i niko više. Moje dete da üči albanski a 100 godina krvarismo da odbranimo naš sandzački duh? Nikad!
Reply | Report to administrator
kontraverznBIZNISMEN
+5 # kontraverznBIZNISMEN 2018-06-18 19:52
Neradi se tu o pripajanju vec nekoj vrsti konfederacije. I bez obzira koliko to bilo izvodljivo netreba biti tek tako otpisano vec je zdravo drzati otvoreno kao mogucnost kako bi se i time postavio pritisak na srbiju da se nas status poboljsa. Tvrdi pazar, mjerkaj pa presjeci. Ali drzi otvorene opcije! :-)
Reply | Report to administrator
New World
+6 # New World 2018-06-18 20:06
Tu ti apsolutno dajem pravo, sada je na drzavnim organima da uvide pravu vrednost i potrebe naroda iz sandzaka. Ubedjen sam da ukoliko se nase potrebe ne uzadovolje, nas narod samo alah dragi moze zaustavit da se sa kosovom ne sastavi. Bar su braca muslimani :) i do duse, ovamo na zapadu se uvek rado druzim sa albancima. Slični su nam po sistemu: Il te vole il te kolje, trece nema.
Reply | Report to administrator
Olivera
-7 # Olivera 2018-06-18 21:36
Ne bi on da zivi na Kosovu sa sciptarima. On samo ovde preterano sere, jer ocigledno nema pametnija posla. Da nema Srbije, davno biste se vi ugusili, ali od sopstvenog smeca i zagadjenja na svakom koraku. I ugusili i razboleli. A vi pucate od zdravlja i pasjaluka, pa svasta lupetate i svemu trazite dlaku u jajetu. Kod sciptara toga ne bi bilo, sigurna sam. Tamo bi mucili i pravili Srbiju od blata.
Reply | Report to administrator
Kosovo i Sandzak
+6 # Kosovo i Sandzak 2018-06-19 04:08
Olivera,sedni malo i razmisli tom tvojom bukvom,zasto vas niko ne voli i nece sa vama. Slovenci,Makedonci,Bosnjaci,Hrvati,Albanci i ”braca Crnogorci.. Svi bjeze od vas jer ste bolesni i imate urodjeno u vama zivotinjski poput vuka nagon za klanje i ubijanje. Mislim da svaki srbin i stpkinja treba da se pokrije po usima i stidi sto je srbin.. Ovo nije uvreda nikakva vec samo realnost.
Reply | Report to administrator
Sandzacki Srbin
-7 # Sandzacki Srbin 2018-06-19 07:19
Realnost je da Alija vas ostavio i hteo da izadje iz Jugoslavije, a onda su Bosnjaci u CG glasali za nezavisnost CG i udarili vam granicu. Bosnjaci ne drze jedni do drugih, a sad ces ti da nam pricas nesto.
Reply | Report to administrator
Kosovo i Sandzak
+3 # Kosovo i Sandzak 2018-06-19 12:44
Svi su od vas pobjegli sto znaci ko ste i sta ste. Pametnom dovoljno.
Reply | Report to administrator
Olivera
-2 # Olivera 2018-06-19 18:55
Neka su. Nas teši što su Sandžaklije sa nama.
Reply | Report to administrator
Dzeno
+11 # Dzeno 2018-06-18 16:22
Kosovo i Sandzak bi mogli da udju u jednu drzavnu federaciju da se svako pita za sebe i medjusobno pomazu.
Reply | Report to administrator
King
-9 # King 2018-06-18 16:33
Sandzak bi kao svi a niko nas ne haje....ni srbi..ni turci..ni crnogorci..ni bosanci...ni albanci
Reply | Report to administrator
Samir
+13 # Samir 2018-06-18 17:32
Sandzak je glavni amortizer sveukupne Balkanske bezbjednisti i zato je vazno da se proces demikratije i socijalne pravde za sve gradjane Sandzaka osnazi od svih naroda u okruzenju uz mentorstvo EU-e
Reply | Report to administrator
King
-16 # King 2018-06-18 16:36
Sto je najgore ni sami sebe vise ne hajemo !!
Reply | Report to administrator
Olivera
-19 # Olivera 2018-06-18 16:43
Kosovo ni samo nije država, a ne da još pripaja sebi delove dve suverene države Srbije i Crne Gore. I vidite, Srbija ne priznaje državnost svoje srpske pokrajine, dok je kukavna Crna Gora kosovsku državnost nažalost priznala. Znaci sa šćiptarijom je svejedno, oni su agresivni, bio prema njima popustljiv ili ne. Ali neće dugo ni to njihovo zajebavanje.
Reply | Report to administrator
Sandzaklija do Koske
-13 # Sandzaklija do Koske 2018-06-18 17:12
Albanci bi sve bošnjačko ukinuli u tom njihovom Sandžaku i zabranili bi trun svoga da imamo. To sto oni nude nije prijateljstvo vec okupacija. Zato mogu šipci da ga puše ko i njihova braća četnici
Reply | Report to administrator
kontraverznBIZNISMEN
+10 # kontraverznBIZNISMEN 2018-06-18 18:23
Nas je generacijama uceno da budemo pasivni, da drugi preko nasih glava odlucuju u nasoj sudbini. To je jedna mentalna konstrukcija koja nam je nametnuta kako bi nas se lakse drzalo u toru poput ovaca.

U nekoj federaciji sa kosovim sandzak bi imao izuzetno jak polozaj i mi bi u jednoj ogromoj mjeri bili suvereni i sami odlucivali o svojoj sudbini a akonomski bi u takvoj zajednici profitirali.

Sa druge strane sta nam nudi srbija? Jedno veliko nista i nastavak tendencije posrbljavanja.
Reply | Report to administrator
Sandzaklija do Koske
-5 # Sandzaklija do Koske 2018-06-18 19:02
Ti si neki mahniti biznismen.

Bosnjaci u Srbiji i Crnoj Gori su priznati Ustavom i imaju svoja nacionalna vijeća i sva prava što se tiče nacionalne propasnosti,e sad to sto takvi kao ti ne znaju ni sta su nego talasaju je potanje za Vas. Diskriminacije naravno da ima i to ne sporim al care kod Šiptara bi imao samo onu rabotu.
Reply | Report to administrator
kontraverznBIZNISMEN
+7 # kontraverznBIZNISMEN 2018-06-18 19:57
Ustav kosova bosnjacima daje znatno veca prava no sto imaju u srbiji. I neradi se ovdje o pripajanju sandzaka kosovu vec o stvaranju unije. Jos da dodam da nas albanci (ili kako ih ti obojen cetnistvom nazivas "siptari") nikada nisu ubijali i protjerivali kao sto su to srbi cinili mnostvo puta.
Reply | Report to administrator
New World
+3 # New World 2018-06-18 20:11
@sandzaklija do kose, jesi li ti to čitao ustav kosova? Koji faktori konkretno te navode na taj stav? Šta ako se varaš selam.
Reply | Report to administrator
Obavezno
-2 # Obavezno 2018-06-18 19:57
Neznam zašto ti pucaju minuse. Potpuno si upravu. Ili se Bosni pripojiti ili samostalni biti, to bi bilo najbolje za nas. A kosovu nikako, pitajte samo bošnjake koji žive na kosovu.
Reply | Report to administrator
Sandzaklija do Koske
-3 # Sandzaklija do Koske 2018-06-18 22:15
Obavezno@ pucaju zato jer žive u bajkama.
Reply | Report to administrator
kontraverznBIZNISMEN
+3 # kontraverznBIZNISMEN 2018-06-18 23:03
Za razliku od tebe ima nas koji zaista i poznajemo ljude albanske nacionalnosti a ti nastavi sa svojom slijepom mrznjom prema "siptarima"...

Daleko vas je ta mrznja dovela - sve do statusa genocidnog naroda.
Reply | Report to administrator
Samir
+11 # Samir 2018-06-18 17:27
Hoti je realno komentarisao Balkanske prilike, jer ta opcija je svakako odgovor u slucaju da Srbija insistira na podeli Kosova...u tom slucaju bi se oprostila od Sandzaka i Presevske doline. U postojecoj konfiguraciji je najrealnija Kantonizacija regiona tj Kantonalni statusi za Sandzak i Presevsku dolinu za reciprocitet u ZSO i RS u BiH. Jedino u takvom formatu je moguca integracija Zapadnog Balkana u EU.
Reply | Report to administrator
Sandzacki Srbin
-13 # Sandzacki Srbin 2018-06-18 17:28
Dosadni ste vise sa vasim secenionizmom.
Reply | Report to administrator
kontraverznBIZNISMEN
+8 # kontraverznBIZNISMEN 2018-06-18 18:19
Nama je dosadio odnos drzave srbije prema nama. 100+ godina nipodastavanja i namjernog drzanja u izolaciji i ekonomskoj i kulturnoj opsadi.

Nek nam srbija omoguci da na lokalu odlucujemo o stvarima koje nas se ticu i prestane u kontinuitetu gnjeciti i samo cu skinuti kapu i pokloniti se drzavi koja nas postuje.
Reply | Report to administrator
Olivera
-8 # Olivera 2018-06-18 19:43
Šta čekaš onda. pokloni se i skini kapu. Jer šćiptari bi ti nabili keče na glavu, koje ne bi smeo ni da skineš a ne da zameniš za neku drugu kapu.
Reply | Report to administrator
kontraverznBIZNISMEN
+4 # kontraverznBIZNISMEN 2018-06-18 19:59
Kad vidim autonomni sandzak onda mozemo razmisljati o skidanju kape oljic.
Reply | Report to administrator
Sandzacki Srbin
-1 # Sandzacki Srbin 2018-06-18 21:16
Uveo se bosanski jezik svugde. Slobodno se upraznjava religija, ima islamska veronauka u skolama, imaju sad i hodze u vojsci, Koristite sistem maksimalno. Ulazite u Skupstinu i preko manjinskih lista i preko Vuciceve liste, tako da vas je tamo vise nego Madjara. Nema niko da kaze, bolje je nego sto je bilo. Stvar je u secesiji, samo vas to zanima.
Reply | Report to administrator
Olivera
-3 # Olivera 2018-06-18 21:43
Ali nema Suljka u vlasti, Srbine sandzacki. A ovi naprednjaci su bas skrti i ne daju mu fotelju. A ta fotelja bi bila carobna. Jer kad bi Suljko seo u nju, Srbija bi kao nekom magijom postala najbolja zemlja na svetu.
Reply | Report to administrator
kontraverznBIZNISMEN
+2 # kontraverznBIZNISMEN 2018-06-18 22:20
To za jezik uopste nije tacno jer se nastava sabotira. Sto se tice skupstine ta nam mjesta i neznace nista jer realno tamo nista nemozemo promjeniti. Autonomni sandzak gdje mozemo uticati na svoja lokalna pitanja i posebnosti i netrebaju nam ni ministarska mjesta niti poslanici u skupstini.
Reply | Report to administrator
Sandzacki Srbin
+1 # Sandzacki Srbin 2018-06-18 21:35
Sandzak je pod Turskom bio nerazvijen. Tamo gde su vladali Austrijanci bilo je bolje. Usporedi fotografije Pazara i Subotice od pre sto godina. A za Jugoslaviju mozes slobodno da zaobidjes. Zna se ko je tad vladao. Srba oko Tita nije bilo puno. Zali se Dzemalu Bijedicu. Jedino su devedesete bile teske za vas, to stoji.
Reply | Report to administrator
kontraverznBIZNISMEN
+4 # kontraverznBIZNISMEN 2018-06-18 22:24
Kakve je veze dzemal bijedic imao sa sandzakom?

A turska jeste vec u 19om vijeku bila jedna zaostala drzava pa i necudi da su gradovi pod njenom vlascu tako i izgledali..

Ja govorim o namjernom zapostavljanju sandzaka u zadnjih 100 godina pa i kroz SFRJ.
Reply | Report to administrator
Nur -Bec
+4 # Nur -Bec 2018-06-18 21:51
Kosovski Albanci nas se sjete kada se prepucavaju sa Srbima isto kao i bosanski Bosnjaci! Obzirom na nase specificnosti za nas je najbolja autonomija u sklopu Srbije i C.G.Kada bi Srbija bila normalna demokratska drzava, a ne drzava koja je jos uvijek u okovima cetnistva i fasizma i kada bi mogla da prepozna sve pozitivnosti koje donosi nasa autonomija to bi bila daleko najbolja opcija i za nju i za nas. Umjesto da se o tome ozbiljno raspravlja od njih samo mozes cuti rijeci separatizam i seceonizam.Srbija sama sebi postavlja kamenje na putu prosperiteta,a dok to skontaju bice kasno.
Reply | Report to administrator
kontraverznBIZNISMEN
+5 # kontraverznBIZNISMEN 2018-06-18 22:06
Slazem se 100% , ali nije ni nama s goreg tvrditi pazar ;-)

Sa srbima i crnogorcima nemamo tu jezicku barijeru sto je sa jedne strane dobro ali sa druge strane na ostavlja veoma izlozenim asimilaciji. Autonomija u nekom obliku nam je neophodna i nemam nista protiv da smo u sastavu srbije i CG kada bi to bilo udovoljeno. Cak sta vise mozemo biti most koji ce povezivati i srbiju i CG i bosnu.
Reply | Report to administrator
Nur -Bec
+3 # Nur -Bec 2018-06-18 22:37
Quoting kontraverznBIZNISMEN:
Slazem se 100% , ali nije ni nama s goreg tvrditi pazar ;-)

Sa srbima i crnogorcima nemamo tu jezicku barijeru sto je sa jedne strane dobro ali sa druge strane na ostavlja veoma izlozenim asimilaciji. Autonomija u nekom obliku nam je neophodna i nemam nista protiv da smo u sastavu srbije i CG kada bi to bilo udovoljeno. Cak sta vise mozemo biti most koji ce povezivati i srbiju i CG i bosnu.

Mi i jesmo most,ali im cetnistvo ne dozvoljava da to skontaju.
Reply | Report to administrator
SJ biser Sandzaka
0 # SJ biser Sandzaka 2018-06-18 23:39
Pod Srbijom nam se desavalo sve najgore.Ali to je nista u poredjenju,sta bi nas zadesilo,ako bismo se,ne daj boze,nasli unutar granica tog tzv Kosova.Ne bi smeli da disemo.Pa samo pogledajte pod kakvim uslovima zive nealbanske manjine na Kosovu.Mnogo se izvinjavam Sandzaklijama koji su porijeklom Siptari,ali nisu sve Sandzaklije to.Albance cijenim,ali kao susjede,ali sa njima zajedno,to nikako.Sandzaklije treba da shvate jedno,da nismo mi novac za potkusurivanje ni Srbima,ni Bosancima,ni Albancima.Nase je proslo 1912 g kada nas je napustila nasa osmanska majka,kada su prestale da se cuju turske borije sa sjenicke i novopazarske tvrdjave.Sada smo sirocad na Balkanu,ali ona sirocad,koja su dovoljno vitalna i krepka da prezive.Ne trebaju nama macehe,ni albanska,ni srpska,ni bilo koja druga,maceha je maceha.Braco moja sandzacka,Sandzak ispred svega!!!ZIVIO NAM SANDZAK!
Reply | Report to administrator
kamenko
+3 # kamenko 2018-06-18 23:02
saglam konstilacija Sandzak-Kosova federacija
Reply | Report to administrator
to  je to
+1 # to je to 2018-06-19 20:20
Sandzaku treba jedno uvazavanje od strane Srbije uz sva prava koja pripadaju nazionalnim manjinama a ne manipulacije za svoje potrebe ali i od nas zavisi dokle budemo kao slijepi birali ovakve predstavnike iz naroda koji se sete naroda jedino kada ostanu bez fotelje sami smo dosta krivi.
Reply | Report to administrator
Add comment
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Sandzaklive.rs. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Sandzaklive.rs zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Sandzaklive.rs nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.