Novi Pazar - Muslimani u strahu posle prebijanja imama

Raskol u Islamskoj zajednici kulminirao u Novom Pazaru. Muftija Suljević: Krivi reis Nasufović i Baćićanin

10 dzamija u N Pazaru. sli 620x0

POSLE nekoliko godina relativnog mira među muslimanskim vernicima u Sandžaku, bez pucnjava u džamijama i fizičkih obračuna, u Novom Pazaru je preksinoć, posle večernje molitve, u naselju Lug napadnut i teško pretučen bejzbol palicama ugledni imam Bor-džamije Nezir Salihović.

          

Povređeni imam oporavlja se u novopazarskoj bolnici, a policija još traga za počiniocima ovog krivičnog dela. Muslimanski vernici, a i svi žitelji Novog Pazara, uznemireni su i uplašeni, mnogi strahuju da će se obračuni u Islamskoj zajednici nastaviti i da će se ponoviti ružne slike od pre nekoliko godina.

Na mogućnost novih incidenata sa nesagledivim posledicama, ne samo u Novom Pazaru, juče je, nakon vanredne sednice Sandžačkog mešihata Islamske zajednice Srbije, na konferenciji za novinare ukazao i muftija sandžački Hasib Suljević. On je rekao da je imam Salihović napadnut jer nije pristao na ucene i pretnje određenih faktora, već je sledio na izborima izraženu volju džematlija.

Muftija Hasib Suljević je za stvaranje loše atmosfere u Islamskoj zajednici Srbije (IZS) direktno optužio svog reisa Seada Nasufovića i visokog funkcionera SDA Fuada Baćićanina. Njih je nazvao "kreatori formiranja atmosfere pritisaka, i pretnji pretučenom imamu Neziru Salihoviću i drugim imamima i veroučiteljima". Svojim nastupom muftija Suljović je priznao da u Islamskoj zajednici Srbije postoje ozbiljni sukobi, naglasivši da je njegovo obraćanje javnosti ujedno i distanciranje od reisa Nasufovića, s kojim, kako je naglasio, postoje mnoga neslaganja, pa i u načinu tumačenja islama na prostoru Sandžaka i Srbije.

- Da li je reis direktni nalogodavac batinanja Salihovića ili neko drugi, mi to ne znamo, ali je izvesno da je njegov rad štetan, a njegovo ponašanje vodi daljim podelama - naglasio je Suljević.

Muftija Hasib Suljević (na slici) priznaje da ima i konceptualnih razlika u propagiranju islama između reisa Nasufovića i Mešihata i vernika u Sandžaku:

- Mi se zalažemo za tradicionalni - tolerantni i umereni islam (srednji put), koji je svojstven ovim krajevima i koji se pokazao kao održiv ne samo u džamijama već i u široj zajednici i u kontaktu sa komšijama nemuslimanima. Neki, međutim, naginju prema šiitsko-sufijskom učenju, nemam ništa protiv sufizma, ali sam protiv sektašenja u okviru IZ Srbije. (Novosti)