Aerodrom u centru grada: Iz sandžačkog gradića letjelo se za Beograd i Ljubljanu

Prije nešto više od mjesec dana objavljena je tužna vijest da je 36-godišnji Davor Bakić poginuo kao pješak kada je na njega, na pisti aerodroma Berane, naletio automobil Golf “dvojka”.

aerodrom berane 696x469

           

Uz ovaj tragični događaj objavljena je i slika mjesta incidenta koja je javnost upoznala s malo poznatim podatkom – da u Beranama, malom gradu u crnogorskom dijelu Sandžaka, postoji aerodrom s asfaltnom pistom.

Sjećate li ih se - Čemu su zaista služile ove šare na TV ekranima

Danas je aerodrom napušten, ali je zanimljiva historija ovog objekta, pokazatelj da je u gradiću koji nikad nije imao više od 12 hiljada stanovnika bilo moguće organizirati zahtjevni avionski saobraćaj.

Za one koji ne znaju: U periodu od 1949. do 1992. godine, Berane su nosile naziv Ivangrad, i upravo u tom periodu aerodrom je proživio zlatno doba.

           

Aerodrom Berane otvoren je još 1935. godine da bi u narednih četvrt stoljeća uglavnom korišten kao vojni objekt.

Historija civilne avijacije počinje 21. jula 1961. otvaranjem JAT-ove linije Beograd-Ivangrad koju su koristili turisti pri dolasku na planinu Bjelasicu. S manjim prekidima, do 1971. godine u Ivangrad su slijetali avioni Douglas DC-3 kojima je bila dovoljna i zemljana pista.

Nakon rekonstrukcije i asfaltiranja piste u dužini od 1900 metara, aerodrom je ponovo otvoren 5. maja 1975. godine, kada je zagrebačka kompanija Pan Adria obnovila liniju Beograd-Ivangrad, ovaj put modernijim avionom Fokker F227B. Pan Adria je ubrzo propala, a ivangardski aerodrom ostaje bez redovne linije.

EMINA JAHOVIĆ ODMARA U NOVOM PAZARU: Pevačica se bacila na trening sa mamom! Evo kako gospođa Senija vežba!

Posljednji pokušaj oživljavanja civilnog avionskog saobraćaja iz Ivangrada desio se početkom ‘80-ih godina prošlog stoljeća. Slovenska kompanija Inex-Adria Aviopromet (današnja Adria Airways) obavila je više promotivnih letova iz Ivangrada za Beograd i Ljubljanu u tada najmodernijem turboelisnom avionu Dash 7, ali do otvaranja redovne linije nije došlo.

Vlasti u Podgorici godinama najavljuju stavljanje u funkciju beranskog aerodroma, špekulira se da bi nakon ulaska Crne Gore u NATO pakt aerodrom trebao ponovo dobiti vojnu namjenu, ali još nema konkretnih poteza. A asfaltirana pista i ruševna aerodromska zgrada služe kao podsjećanje na neka prošla vremena…

Comments   
Живојин
-12 # Живојин 2018-03-18 21:51
"Iz sandžačkog gradića" Берана???? ;-) Ето вам се испуни жеља да вам је и Санџак у НАТО!? :P Али, што онда Суљо Немањић тражи аутономију Санџака од Србије? :eek: :P
Reply | Report to administrator
RS je genocidna
+7 # RS je genocidna 2018-03-18 22:08
Tako je, iz sandzackog berana. A ti umri od muke srbendo! :-)
Reply | Report to administrator
Pazarac
+7 # Pazarac 2018-03-18 22:12
E jesi tezak neki covek, a sto je najgore glup si brate u piccku materiinu
Reply | Report to administrator
RS je genocidna
+8 # RS je genocidna 2018-03-18 22:15
Nemoj da mi diras naseg krezubog srbendu, da nije njega nebi imali koga svaki dan u mozak karati. :lol: :lol:
Reply | Report to administrator
Add comment
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Sandzaklive.rs. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Sandzaklive.rs zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Sandzaklive.rs nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.